onsdag 3 juni 2015

Slöjdarbete

Jag behövde en datorväska och den skulle vara praktisk eftersom jag inte hade någon. En sådan som jag tänkte göra liknar ett fodral som man har till ipads. Inspirationen fick jag ifrån ipad fodral. Jag ville ha en datorväska som var enkel och inte så mycket färg så jag valde att använda ett svart tyg på utsidan och ett vitt grillfoder på insidan. Det svarta tyget som jag valde att ha på utsidan var väldigt starkt tyg och som inte går sönder så lätt. Grillfodret som jag valde att ha på insidan skyddar också datorn väldigt bra. Jag gjorde både skiss och ritning efter att jag hade mätt min dator för att få rätt proportion. Mitt datorfodral ser väldigt modernt ut även om det bara är svart tyg på utsidan. Det svåraste var att sätta dit dragkedjan. Jag fick råd av min lärare hur jag skulle göra. Jag följde hennes råd och det blev bra. När jag gjorde datorfodralet så använde jag mig av symaskin. Jag var tvungen att stryka kanterna som jag hade vikit in. 

Jag är väldigt nöjd med min datorväska den blev precis som jag hade tänkt mig, enkel och praktisk. Jag kunde ha gjort något mönster eller något ord på den om jag hade haft mer tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar